OBVESTILO ZA STRANKE V ČASU EPIDEMIJE COVID-19

PREVERITE INFORMACIJE

Najnovejši globalno usklajeni testni postopek za homologacijo vozil

WLTP

NOV PROTOKOL WLTP

Zakonske uredbe se spreminjajo. Najnovejši globalno usklajeni testni postopek za homologacijo vozil WLTP omogoča dostop do podatkov o porabi goriva in emisijah škodljivih izpušnih plinov, ki se veliko bolj ujemajo z dejansko rabo vozila. Protokol WLTP bo postopoma nasledil uradni testni cikel NEDC.

 

DS Automobiles je že pred uvedbo te uredbe sprejel določene tehnološke odločitve in je tako že pripravljen na novi homologacijski protokol, ki bo s septembrom 2018 postal obvezen za vsa osebna vozila.

Protokol WLTP bo v uporabi za homologacijo vozil znotraj Evropske unije. Predpisuje nov testni cikel in nov postopek za merjenje porabe goriva, emisij CO2 in zakonsko predpisanih škodljivih snovi lahkih vozil* ob standardiziranih pogojih (v laboratoriju).

WLTP bo postal obvezen s 1. septembrom 2018 za vsa nova osebna vozila, eno leto zatem pa še za nova lahka gospodarska vozila.

*Osebna vozila in lahka gospodarska vozila < = 3,5 ton

DS AUTOMOBILES & WLTP POSTOPEK

Po zaslugi premišljenih tehnoloških odločitev, ki jih je sprejel še pred uvedbo uredbe (SCR za dizelske motorje in FAP za bencinske motorje), je Citroën danes že popolnoma pripravljen na nov homologacijski protokol WLTP, ki veliko bolje ponazarja dejanske vozne razmere.

Na področju emisij škodljivih izpušnih plinov vsa vozila DS, ki so opremljena z motorji Euro 6.2i že danes dosegajo nivoje emisij, ki bodo stopili v veljavo s septembrom 2020.

V želji, da bi bile njegove stranke čim bolje informirane, Citroën na svoji spletni strani objavlja podatke o porabi svojih modelov že od leta 2016, od marca 2018 dalje pa tudi vrednosti emisij dušikovih oksidov (NOx) pri dejanskih voznih razmerah, in sicer po protokolu, razvitem skupaj z dvema nevladnima organizacijama (T&E in FNE) in pod nadzorom neodvisne zunanje skupine (Bureau Veritas).
Stranke si lahko tudi sestavijo svoje vozilo in izberejo parametre uporabe, s čimer preverijo dejansko porabo glede na njihove pogoje uporabe.

KAJ PRINAŠA POSTOPEK WLTP?

Spremembe standardiziranih preskusnih postopkov.

OD NEDC DO WLTP

S protokolom WLTP bo možno zlasti bolj natančno ponazoriti dejanske pogoje rabe vozil in tehnologij, s katerimi so vozila opremljena med postopkom homologacije.

Zanj so bili predpisani bolj strogi testni pogoji in bolj dinamičen profil vožnje kot za prejšnji cikel NEDC, ki je stopil v veljavo v 90-tih letih prejšnjega stoletja. Zasnovan je bil na podlagi dejanskih podatkov o vožnji, medtem ko je testni cikel NEDC temeljil na teoretičnih profilih vožnje.
S testnim ciklom WLTP se pridobi tudi bolj natančne podatke, saj upošteva specifikacije vsakega posameznega vozila vključno z vso opcijsko opremo, ki lahko občutno vpliva na porabo goriva in emisije CO2.

GLAVNE RAZLIKE MED POSTOPKOMA

NEDC WLTP
testni cikel
Enkraten, teoretični cikel
 Dinamični cikel RDE (Real Driving emision)
Čas cikla
20 minut 30 minut
Razdalja cikla
11 kilometrov 23.25 kilometra
Faze vožnje

2 fazi, 66% mestna in 34% izven-mestna vožnja

4 dinamične faze, 52% mestna vožnja in  48% izven-mestna vožnja
Povprečna hitrost
34 km/h 46.5 km/h
Najvišja hitrost
120 km/h 131 km/h
Vpliv opcijske opreme vpliv na Co2 in porabo goriva v NEDC ni upoštevan dodatne karakteristike (ki so lahko različne glede na vozilo) so upoštevane
Prestave Menjava prestav je fiksno določena
Menjava prestav je izračunana za posamezno vozilo
Testna temperatura
meritve med 20-30°C Meritve pri  23°C, vrednosti CO2 korigirane na 14°C

MERITVE V REALNIH POGOJIH VOŽNJE

Proizvajalci bodo dolžni od septembra 2018 dalje poleg protokola WLTP meriti tudi emisije v realnih pogojih vožnje po ciklu RDE (Real Driving Emissions), in sicer za vsa vozila, ki bodo prodana znotraj Evropske unije, pa tudi v Švici, Turčiji, Norveški, Lihtenštajnu, Izraelu in na Irskem.

DS izvaja tovrstne teste s posebno napravo PEMS (Portable Emissions Measuring System).

POGOSTA VPRAŠANJA

Kaj je homologacijski postopek WLTP?

WLTP je okrajšava za 'Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure.'

To so vsi standardizirani parametri, ki zajemajo zlasti testni cikel in ki se uporabljajo za homologacijo vozil.  Z enotnim homologacijskim postopkom pa je možno tudi medsebojno primerjati porabo goriva in emisije CO2 raznih vozil. Od leta 1992 dalje je bil v veljavi novi evropski vozni cikel NEDC, katerega bo septembra 2018 nadomestil WLTP.

KAJ VOZNI CIKEL WLTP?

Poraba in emisije vozila so vedno odvisni od posameznega načina vožnje, zaradi česar so podatki o vožnji za WLTP zbrani z vsega sveta. Ti podatki so bili uporabljeni za določitev štirih reprezentativnih faz z različnimi povprečnimi hitrostmi: nizka, srednja, visoka in ekstra visoka.

Znotraj vsake od teh faz obstajajo različne intenzivnosti zaviranja, pospeševanja in obdobja, ko vozilo miruje, da bi odražalo značilne situacije v vsakodnevni vožnji. Kombinacija teh faz predstavlja tako imenovani "vozni cikel".

Vrednosti porabe goriva bodo predstavljene za štiri različne vozne pogoje s skupno kombinirano vrednostjo za bencin, dizel, hibrid in priključne hibridne avtomobile.

Kaj pomeni WLTP zame?

Uvedba WLTP bo pomenila, da bosta poraba goriva in emisije CO2, navedeni v priročnikih za specifikacije avtomobila, natančneje odražali porabo v resnični vožnji.

Ker WLTP upošteva posamezno dodatno opremo v vašem vozilu (na primer zimske pnevmatike ali steklena streha), bo to dodatno privedlo do še bolj realnih vrednosti, saj temeljijo na konfiguraciji vašega osebnega vozila.

Bolj realne vrednosti pa lahko seveda predstavijo tudi višje vrednosti porabe in  CO2 za vozila z motorji s termičnim zgorevanjem in seveda nižji razpon vrednosti električnih vozil (vključno s priključnimi hibridi).

KAJ JE TEST RDE?

Med testom emisij v realnih pogojih vožnje RDE (Real Driving Emissions) se vožnjo z vozilom, ki je opremljeno z napravo PEMS (Portable Emissions Measuring System), opravi na javnih cestah. Omenjena naprava v realnem času izvaja celovit nadzor nad glavnimi škodljivimi snovmi (dušikovi oksidi (NOx) in trdnimi delci (PN)), ki jih izpuščajo vozila.
Zbrane podatke se nato analizira in preveri, ali vozne razmere ustrezajo zahtevam testa emisij v realnih pogojih vožnje (RDE) in ugotovi, ali so emisije znotraj sprejemljivih mejnih vrednosti.

KAJ JE EURO6?

Evropski ekološki predpisi o emisijah, imenovani standardi "Euro", so zakonodajni predpisi Evropske unije, ki določajo zgornje mejne vrednosti emisij škodljivih snovi za motorna vozila. To je zbirka čedalje strožjih standardov, ki veljajo za nova vozila.
Trenutno je v veljavi predpis Euro 6, ki opredeljuje zgornje mejne vrednosti emisij drobnih prašnih delcev in dušikovih oksidov, ki so nižji od prejšnjega ekološkega predpisa Euro 5.
Septembra 2018 pa bo ekološki predpis Euro 6 vstopil v drugo fazo kot predpis Euro 6.2 (Euro6.d-TEMP). V primerjavi s prejšnjo fazo bo slednji določal še nižje mejne vrednosti emisij drobnih prašnih delcev za vozila, ki so opremljena z bencinskim motorjem.

Kaj je selektivna katalitična redukcija ?

SCR (Selective Catalytic Reduction): selektivna katalitična redukcija
Za dodatno znižanje vrednosti emisij škodljivih izpušnih plinov vozila se v izpušne sisteme dizelskih vozil dodatno vlije tekoči amonijak, imenovan AdBlue®. Selektivna katalitična redukcija s sredstvom AdBlue® zmanjša emisije dušikovih oksidov (NOx) za 90 %. Ostanejo le še vodna para, dušik in CO2.

KAJ JE FAP FILTER?

FAP (Filtre A Particules)
Filter trdnih delcev, ki se vgrajuje skupaj z motorji HDi, dodatno zmanjša število škodljivih trdnih delcev v izpušnih plinih, tako da so emisije skoraj nične. Filter trdnih delcev deluje tako, da s pomočjo poroznih sestavnih delov iz silicijevega karbida ujame škodljive trdne delce med prehajanjem izpušnih plinov, nato pa jih občasno sežge in odstrani. Sistem za regeneracijo filtra upravlja računalnik, ki izvaja tudi samodiagnostiko sistema.